Agi-kep

Homloklebenyt fejlesztő mozgásos „agytorna”

A foglalkozások másik típusa a homloklebeny fejlesztését célzó mozgásos „agytorna”, amely a figyelem és a memória fejlődését eredményezi bármely korosztályban.

Nagyobb iskolás korban (4.-5. osztályban, vagy akár még előbb) gyakori probléma a figyelem idő előtti „elfáradása”, amikor hiába is tudja a gyerek a helyes választ, átsiklik a szeme a kérdés fölött, vagy látszólag „összecsapja” a munkát. Számos helyzet megköveteli, hogy a gyerek egyszerre több dolgon tartsa rajta a figyelmét (például egy tollbamondás közben), míg másokban kihívást jelenthet az egyszerre beérkező ingerek közül kiválasztani azt, amire az adott feladatnál valóban figyelnie kell.

Felnőtt korban mindennapi bosszúság forrása lehet egy-egy elfelejtett név, időpont, vagy akár ha elfelejtjük, hogy előző nap hol parkoltuk le az autót.

A figyelem-fejlesztő torna foglalkozásai során komplex, változatos gyakorlatokkal kapcsoljuk össze a mozgást, gondolkodást és a beszédet. A torna hatására jelentősen javulnak a figyelmi- és memóriafunkciók, javul a mozgás összerendezettsége, a testi-lelki rugalmasság, és mindez természetesen jelentősen hozzájárul az önbizalom fejlődéséhez, bármely korosztályról legyen is szó.